Μιλώντας για συμβούλους, έχει ενδιαφέρον να μάθετε πως αλλάζουν και οι σχέσεις της Νέας Δημοκρατίας με τις εταιρείες Επικοινωνίας, Διαφήμισης, Μετρήσεων κ.α.
Η Civitas του κου. Γιώργου Φλέσσα, ο οποίος ανέκαθεν διατηρούσε στενότατες σχέσεις με το πολιτικό σύστημα Μητσοτάκη και συμβούλευε τη κα. Ντόρα Μπακογιάννη για την αναμέτρηση της 29ης Νοεμβρίου, πρέπει να θεωρείται «κομμένη» από τη ΝΔ. Το ίδιο και η θυγατρική της, η Stratcom, εταιρεία Στρατηγικής Επικοινωνίας, με επικεφαλής τους κκ. Κάβαλο και Παπαδημητρίου. Σημειωτέον, ότι οι τελευταίοι, μέχρι ενός χρονικού σημείου τουλάχιστον, χρέωναν το κόμμα με το ποσό των 8.500-9.000 ευρώ μηνιαίως, για να πωλούν κυρίως την άποψή τους σε σποραδικές συναντήσεις και συσκέψεις με κομματικούς αξιωματούχους. Να σημειωθεί ότι Civitas και Stratcom έκαναν σπουδαίες δουλειές και με το ευρύτερο Δημόσιο, επί ημερών διακυβέρνησης της ΝΔ. Πάντως, ο κος. Φλέσσας διαθέτει εγνωσμένη πείρα και ικανό αριθμό διασυνδέσεων και επομένως, δεν είναι εύκολο να εξαιρεθεί από το "παιχνίδι"
«Κομμένη» ενδεχομένως θεωρείται και η MRB, εταιρεία ερευνών, του κου. Γιώργου Μαύρου, ενώ άγνωστο είναι τι θα γίνει με την Spot Thomson, η οποία μονοπωλεί το κομμάτι της εκλογικής διαφήμισης από … αμνημονεύτων ετών, ενώ τελευταία, είχε αναλάβει και τα φυλλάδια του κόμματος.
Από την άλλη πλευρά, είναι πιθανό να διεκδικήσει ένα μεγάλο κομμάτι συνεργασίας η Ashley του κου. Μάκη Σεριάτου, του ανθρώπου που το σύστημα ΠαΣοΚ είχε αναγάγει σε «εθνικό διαφημιστή» με τις αναρίθμητες κρατικές δουλειές που ελάμβανε, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και επί ΝΔ δεν πήρε ένα σημαντικό κομμάτι της πίττας, συνεργαζόμενος έστω με άλλες εταιρείες, που είχαν καλύτερες προσβάσεις στο σύστημα Μαξίμου, ή σε υπουργούς. Συνδετικό κρίκο, ανάμεσα στον κο. Σεριάτο και τη ΝΔ, είναι λογικό να αποτελέσει ο κος. Γρηγόρης Τσιμογιάννης, σύμβουλος στρατηγικής, επικεφαλής της εταιρείας Politics, η οποία αποτελεί το βραχίονα της Ashley στο χώρο της Πολιτικής Επικοινωνίας. Ο κος. Τσιμογιάννης συμμετείχε παλαιότερα στην Πολιτική Άνοιξη, διατηρούσε πάντα έναν ανοικτό δίαυλο σχέσεων, επικοινωνίας και ανταλλαγής απόψεων με τον κο. Σαμαρά, στις εσωκομματικές εκλογές στάθηκε δίπλα του ως σύμβουλός του και σίγουρα, θα παίξει σημαντικό ρόλο στο στρατηγικό σχεδιασμό και στο σχέδιο επικοινωνίας του κόμματος. Ο κος. Τσιμογιάννης είχε δοκιμάσει να μπει γερά στην επικοινωνία της ΝΔ ως συνεργάτης του συνδυασμού Υπερνομαρχία Δράσης Αθήνας - Πειραιά στις εκλογές του νομαρχιακές εκλογές του 2006, αλλά οι φιλοδοξίες του περιορίστηκαν εμπρός στην παρουσία του διδύμου Civitas-Stratcom.
Αναγνωριστικού τύπου επικοινωνία και ανταλλαγή απόψεων μέσω κάποιων μεσολαβητών, έχει γίνει και με ανθρώπους του ομίλου της Bold, η οποία, σε πολλές από τις τελευταίες εκλογικές αναμετρήσεις (π.χ. εθνικές εκλογές 2007 και 2009, ευρωεκλογές 2009), έχει τρέξει τις καμπάνιες του ΠαΣοΚ. Ρόλο στις έρευνες και στις μετρήσεις, αναμένεται να αναλάβει και η εταιρεία Alco του κου. Κώστα Παναγόπουλου, ο οποίος κάποτε εθεωρείτο άνθρωπος του νεοδημοκρατικού χώρου, που περιθωριοποιήθηκε κάποια εποχή επαγγελματικά από τους κρατούντες τα ηνία στη Ρηγίλλης και αναπόφευκτα στράφηκε προς την αντίθετη πολιτική κατεύθυνση. Να σημειωθεί ότι και η Alco είναι θυγατρική της Ashley
Σε ότι αφορά άλλες εταιρείες του χώρου, αυτές αναμένεται να περιοριστούν στο «κυνήγι» μεμονωμένων υποψηφίων, σε μεγάλους, ή μικρότερους δήμους, ενόψει των προσεχών δημοτικών εκλογών, ή να επιχειρήσουν να λάβουν ένα κομμάτι της κρατικής πίττας, η οποία μοιράζεται από το ΠαΣοΚ αυτή την εποχή.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου